| |
|
Apely v reklamních textech
Wolfová, Michaela ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Apely v reklamních textech Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat apely v reklamních sděleních. Analyzují se texty tištěných, televizních a internetových reklam. Práce je zaměřena na zkoumání způsobů, jakými reklamy apelují na recipienta a o které společenské hodnoty se při tom opírají. V práci se uplatňuje metoda stylistické a obsahové analýzy.
|
|
Příběh - světci a světice
Štěrbová, Terezie ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
SHRNUTÍ / ABSTRAKT/ ZÁVĚR Během psaní této bakalářské práce jsem se pokusila popsat obsahovost a význam světců a světic v jejich obecném teoretickém a společenském chápání. Především mne zaujala společenská úloha světců a světic, jakožto patronů v rámci lidové zbožnosti a zvyklostí. S vybranými světci jsem se pokusila netradičním způsobem propojit místa v krajině, ve které jsou právě oni uctívání a jsou mocnými ochránci těchto posvěcených míst. Tato specifická místa jsem vybírala ve své rodné krajině Beskyd. Krajina této oblasti a mnou vybraná posvátná místa, mne silně inspirovaly nejen v mé výtvarné realizaci, ale také v plánování pedagogických úkolů pro děti ve věkovém rozmezí 6-10 let. Posvátná místa, mající svého patrona, ukryta i v těch nejhlubších lesích nebo označující bod, ve kterém se křižují dvě polní cesty, budou vždy důležitým prvkem pro naši společnost. Člověk věřící nebo ne, vždy bude cítit něco nepopsatelného z těchto míst. Bude si říkat, že daný patron zde drží svou ochranou ruku, nebo bude věřit v magickou sílu ukrytou v přírodě z předkřesťanských dob. Stále však tato místa v sobě ponesou příběhy a legendy svatých. A nejen ty. Skrze tato místa se budou stále vanout příběhy lidí, jako podzimní chladný vánek, který vdechuje krajině posvátnou energii. Posvátná místa, která jsou zasvěcená už...
|
|
Analýza vizuální komunikace na příkladu současných evropských divadelních plakátů
Jonášová, Helena ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Cílem předkládané práce je popsat a stanovit základní principy vizuální komunikace z pohledu teorie masové komunikace a klasických mediálních teorií a pokusit se o základní syntézu těchto oborů. Vizuální komunikace je v současné době stále více převládající forma komunikace z hlediska marketingu a reklamy, ale také z pohledu ryze uměleckého vyjadřování, které v dnešní době upouští od klasických konzervativních technik a hledá nové možnosti exprese. Profilace diplomové práce na evropský divadelní plakát, který je faktickou syntézou těchto směrů, umožňuje adekvátně zhodnotit relevanci mediálních teorií ve vztahu k vizuální komunikaci jako prostředku cíleného adresování příjemců pomocí obrazového sdělení. Téma evropského plakátu je zvoleno, aby šířeji demonstrovalo obecnou akceptaci vizuální komunikace jako součást sociokulturního diskurzu v globálním smyslu. Dalším rozměrem divadelního plakátu je jeho funkce ve veřejném prostoru a možnosti publika přijímat sdělení právě v tomto prostředí. Na pozadí relevantních mediálních teorií bude rovněž prezentováno postavení současného divadelního plakátu mezi novými trendy masové komunikace. Rychlý nástup nových médií a jejich snadná dostupnost i obsluha nutí tradiční média se tomuto trendu přizpůsobovat a měnit své strategie.
|
|
Vývoj televizního média a jeho publika
Pěničková, Barbora ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Aleš (oponent)
Diplomová práce bude věnována tématu tradičních i nových médií, která se v současné době stávají dominantou mediálního světa a také neoddělitelnou součástí každodenního života. Cílem textu bude představit televizi jako médium, které se neustále vyvíjí, stejně tak jako názor na něj a jeho publikum. Na základě tohoto předpokladu budeme zkoumat televizi z pohledu několika předních mediálních teoretiků. Existuje totiž několik v zásadě rozdílných náhledů na toto médium i jeho publikum. Především starší autoři, jako například Pierre Bourdieu, Neil Postman, Jeremy Orlebar či Guy Debord, si vnímali televizi a mediální prostředí jako manipulativní a televizní publikum, tedy její diváky, jako masové a pasivní. Oproti tomu stojí autoři současnosti, kteří nová média, mezi něž patří také digitalizovaná televize, charakterizují jako síťová a bez centrální redakce, a jejich uživatele shledávají jako aktivní. Řeč je kupříkladu o Pierrovi Lévym, Donu Tapscottovi nebo Axelu Brunsovi. Mezi oběma protipóly se ještě pohybují Stuart Hall a John Fiske, kteří diváky své doby, tj. stále ještě analogové televize vnímají jako částečně aktivní publikum. Zvláštní pozornost bude věnována především problematice postupného vývoje televize jako média a jejího publika. Televize je totiž považována za jedno z tradičních (starých)...
|
| |
| |
|
Proměny televizního média z pohledu publika
Pěničková, Barbora ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Aleš (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce bude věnována tématu televize jako neustále se vyvíjejícího média a otázce, zda současné televizní publikum stále tvoří diváci a je pro něj vhodné označení používané pro klasická masmédia, anebo se televize natolik přiblížila novým médiím, že by už bylo příhodnější hovořit o jejích "uživatelích". Na základě předpokladu, že přístup společnosti k televizi se během let její existence proměňoval, budeme archeologicky zkoumat televizi z pohledu několika předních mediálních teoretiků v posledních desetiletích. Budeme zkoumat především to, jak se změnilo rozhraní mezi televizním médiem a divákem, a zejména možnosti, které televize nabízí svému publiku. Nejprve se zaměříme na perspektivu Marshalla McLuhana, téma tzv. remediace autorů Jay D. Boltera a Richarda Grusina. Následně se zaměříme na badatelský směr archeologie médií vycházející z díla Archeologie vědění Michala Foucaulta a budeme zkoumat televizi a diskurz, jehož je součástí. Odrazíme se především od myšlenek autorů, jako je Jussi Parikka, Siegfried Zielinski, William Uricchio či Axel Bruns. Objeví se také dílo Lva Manoviche a dalších. Zvláštní pozornost bude věnována především problematice postupného vývoje televize jako média a jejího publika. Televize je totiž považována za jedno z tradičních (starých) médií, to se podle mého...
|
|
Příběh - světci a světice
Štěrbová, Terezie ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
SHRNUTÍ / ABSTRAKT/ ZÁVĚR Během psaní této bakalářské práce jsem se pokusila popsat obsahovost a význam světců a světic v jejich obecném teoretickém a společenském chápání. Především mne zaujala společenská úloha světců a světic, jakožto patronů v rámci lidové zbožnosti a zvyklostí. S vybranými světci jsem se pokusila netradičním způsobem propojit místa v krajině, ve které jsou právě oni uctívání a jsou mocnými ochránci těchto posvěcených míst. Tato specifická místa jsem vybírala ve své rodné krajině Beskyd. Krajina této oblasti a mnou vybraná posvátná místa, mne silně inspirovaly nejen v mé výtvarné realizaci, ale také v plánování pedagogických úkolů pro děti ve věkovém rozmezí 6-10 let. Posvátná místa, mající svého patrona, ukryta i v těch nejhlubších lesích nebo označující bod, ve kterém se křižují dvě polní cesty, budou vždy důležitým prvkem pro naši společnost. Člověk věřící nebo ne, vždy bude cítit něco nepopsatelného z těchto míst. Bude si říkat, že daný patron zde drží svou ochranou ruku, nebo bude věřit v magickou sílu ukrytou v přírodě z předkřesťanských dob. Stále však tato místa v sobě ponesou příběhy a legendy svatých. A nejen ty. Skrze tato místa se budou stále vanout příběhy lidí, jako podzimní chladný vánek, který vdechuje krajině posvátnou energii. Posvátná místa, která jsou zasvěcená už...
|
| |